dinsdag 11 november 2008

Leven jullie nog?

Hallo iedereen! Ja we leven nog!!! Zo, meteen 90% van de mails beantwoord ;-)

Hier even een kort tussenberichtje uit Egypte. Ik ben bang dat ik de afgelopen weken niet even kort kan samenvatten maar ga het toch even proberen:

In Siwa werd Dagobert kapot gereden door een chauffeur van daar...Auto werd te heet en chauffeur wilde niet stoppen....Auto kapot....(in elk geval distributieriem gesprongen) uit duinen gesleept naar een garage waar de riem is vervangen maar de motor verder kapot is geholpen. Siwa is een oase in de woestijn en daardoor was het lastig om aan onderdelen te komen en aan een goede monteur. Inmiddels hadden we een deadline te halen met de moeder en schoonzus van Wim aan de Rode zee (zeg maar gerust de andere kant van Egypte) dus de auto bij een Engels echtpaar gezet die we inmiddels hadden leren kennen en met de bus naar Marsa Alam waar we getrakteerd werden op 3 dagen all in resort life! Linda bedankt! Weer met de bus terug naar de woestijn en besloten de auto uit Siwa te halen aangezien er daar na twee weken hoop alleen maar meer dingen kapot gingen door prutsers. Bertje achterop een vrachtauto en wij met de bus naar Alexandria waar we vanochtend herenigd werden....Door de prutsers in Siwa zat de motor vol water en zitten er 2 barstjes in cylinderhoofd. Morgen naar Cairo voor onderdelen en dan hopen we weer een stapje verder te zijn....Inshallah! Siwa was trouwens wel echt een mooi en relax plaatsje dus we hebben toch goed kunnen genieten en lekker boeken kunnen lezen. We hadden zeker op een slechtere plek kunnen zitten. We hadden een heel goedkoop hotel (3.5 euro/kamer) met een heerlijk dakterras, vriendelijke en behulpzame mensen (op eentja na dan....), er was internet in het dorp alleen heel langzaam, dus vandaar dat we even niets hebben laten horen...., hotprings om te kunnen zwemmen en veel plekken onder een palmboom om een colaatje te drinken.

De fotos van Libie hebben we van de blog gehaald omdat we dachten dat daar het probleem in zat dat de blog bleef hangen....Maar onze personal webmaster heeft het alweer opgelost! Merci! Als we weer tijd hebben zullen we ze er weer opzetten...In Alexandria hebben we weer fatsoenlijk internet.

Verder natuurlijk iedereen super bedankt voor alle vejaardagswensen, sms-jes, emails en cadeaus!!! Het kwam zo uit dat ik in Marsa Alam jarig was dus heb ik heerlijk gesnorkeld tussen de schildpadden, en naast het all in buffet dat bijna heel de dag doorlopend aanwezig was kreeg ik ook nog een taart aangeboden vanuit het resort. Jacqueline en Eus, jullie cadeautjes hadden we vergeten mee te nemen en lagen nog in Siwa, dus dat was nog een leuke verrassing bij terugkomst! Bedankt allemaal! Oh ja, manon, kan ik vast een datum vastleggen??? Ik verheug me er nu al op!!! Hihi!

Omdat we hier in Egypte het een en ander hebben moeten bellen heb ik een simkaart gekocht en ben dus op volgend nummer eventueel te bereiken; +20 175701762

Groetjes Wim en Chantal

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Inshallah indeed! Ik hoop dat dit niet te veel roet in het eten (of zand in de motor?) gaat gooien! Maar gebroken cilinderhoofden en distibutieriemen... dat klinkt vrij ernstig. In ieder geval veel plezier onder jullie palmboom! En veel geluk!

Anoniem zei

Ik heb mijn agenda van 2009 al liggen...en daarin heb ik nog een paar plaatsjes vrij ;-). Noem een datum en ik zorg dat de misschien al staande afspraak wordt geschrapt...uiteraard :-)

X Manon!

Anoniem zei

Hoi!
Hoop dat jullie de auto weer aan de praat heben gekregen en verder kunnen met het avontuur, maar zo te lezen vermaken jullie je wel!
Groetjes,
Jacqueline