zondag 3 februari 2008

Chantal over Wim


Zolang als ik Wim ken, spreekt hij over Afrika. Ondanks dat hij er nooit is geweest (ok, inmiddels hebben we een vakantie in Madagascar gehad..) en hij er geen familie heeft wonen, is er iets dat hem enorm aanspreekt in dit continent.


Zijn het soms de vrouwen? Wim is enorme fan van de muziek van o.a. Zita Zwoon, maar tijdens een optreden heeft hij het alleen maar over de 3 mooie donkere achtergrond zangeressen…. Of misschien de Matongé wijk in Brussel waar hij als hij de hoofdstad bezoekt het liefste vertoefd? Misschien wel de Afrikaanse ritmes die hem bij de eerste klanken steeds weer uitnodigen om mee te dansen of lekker uit de maat mee te drummen op een Djembé? Ik weet het niet. Wat het zeker niet is, is de onrechtvaardigheid die we ongetwijfeld ook soms gaan tegenkomen. Als er iets is, waar Wim niet tegen kan dan is het wel onrechtvaardigheid en oneerlijkheid.


In de vier jaar dat ik hem nu ken, heb ik hem leren kennen als een sociaal, grappig en eerlijk, maar ook als een koppig, eigenwijs en vergeetachtig persoon. Bovenal kunnen we erg met elkaar lachen, serieus zijn en…van het leven genieten. Ja, Wim kan echt genieten. Het hoeft allemaal niet groot en veel te zijn, maar gewoon even lekker kunnen genieten van een koud biertje, een goed boek of een warm bad. En met zo iemand wil ik er wel een jaartje op uit! Lekker samen genieten van wat Afrika te bieden heeft. Een jaar lang geen agenda, afspraken en deadlines.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag zusje!
hoog tijd dat jij ook iets over Wim gaat schrijven na die kieve woorden van hem!!!

Gr
Jacq

Anoniem zei

Ik bedoelde natuurlijk: Lieve woorden....